Δεν υπάρχει ντουλάπι, τοίχος, κάποια γωνιά, που να μην έχει ντοκουμέντα μιας εποχής, πολλές πληροφορίες για την μεταπολεμική ιστορία, και ειδικότερα, για την μεταπολεμική ποίηση στην Ελλάδα.
Ο Μανόλης Αναγνωστάκης, υπήρξε κορυφαίο μέλος της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς ποιητών, ένας λυρικός που υπηρέτησε τίμια και στοχαστικά την κριτική ποίηση, την ποίηση που αμφιβάλλει, αμφισβητεί και ελέγχει. Στρατευμένος στην Αριστερά, από τα χρόνια της Κατοχής, αγωνίστηκε για τις ιδέες του, χωρίς δογματισμό, κριτικάροντας και το κόμμα, και πληρώνοντας έτσι το τίμημα, να χαρακτηριστεί αιρετικός.
Στη συζήτησή μας με τον γιο του Μανόλη Αναγνωστάκη, τον Ανέστη, μαθαίνουμε πως ο Μανόλης Αναγνωστάκης, εκτός από την ποίηση, είχε ταλέντο και στα εικαστικά.
Σε ένα τοίχο, υπήρχαν αρκετά άγνωστα μέχρι τώρα εικαστικά έργα του ποιητή, σε μικτή τεχνική (κολλάζ και κραγιόνια), που μπορούμε να χαρακτηρίσουμε σαν υπερρεαλιστικά.
Φωτο : Ο Μανόλης Αναγνωστάκης και η σύζυγός του Νόρα Βαρβέρη, την ημέρα του γάμου τους, 16 Μαΐου 1956
Παντρεύτηκε με τον ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη το 1956, με τον οποίο απέκτησαν ένα γιο, τον Ανέστη. Το 1957 μετακόμισαν οικογενειακώς στη Θεσσαλονίκη. Το 1978 μετεγκατεστάθηκαν οριστικά στην Πεύκη. Έχοντας χάσει τον σύζυγό της το 2005, η Νόρα, απεβίωσε στις 31 Δεκεμβρίου 2013.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου